Toplantı okulu tanıtıcı bir slayt gösterisiyle başladı, ardında okul Müdür Muhammet GÜNDÜZ öğrenci veli iletşimin önemi konusunda rehberlik sunumu yaptı.
Toplantısı yapılacak sınıfın velilerinin öğrencilerimiz tarafından karşılanarak toplantı yapılacak yere yönlendirilmesi. Toplantıya gelenlerin belirlenmesi amacıyla imzalarının alınması. Sınıf öğretmeni tarafından açılış konuşmasının yapılması.
Sınıf bazında yapılan veli toplantılarının velilerin öğretmenlerle ve birbirleriyle tanışmaları ve kaynaşmaları için ortam yaratmaktır. Bu toplantıda veliler eğitim ortamımızı daha iyi tanıyacaklar, çocukları için okul ile işbirliği içinde bulunarak neler yapabilecekleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
Öğrencinin okuldaki gelişimi ailenin eğitime verdiği önem ile ilişkilidir. Aile-okul işbirliğinin iki avantajı vardır: Birincisi, ailenin okula ve öğrenciye gösterdiği ilgi, motivasyonu sağlar. İkincisi ise, okulun yapısını, değerlerini ve standartlarını tanıyan aileler çocuklarını daha iyi yönlendirebilirler.
Yapılan araştırmalar, ailenin okulu destekleyici yaklaşımlarının ve okul etkinliklerine katılımlarının öğrenci başarısında etkili olduğunu göstermektedir. Akademik başarısı düşük, sınıfta kalma olasılığı olan öğrencileri diğer öğrencilerden ayıran en önemli etken velinin çocuğun eğitimi konusundaki ilgisizliğidir.
Okulun fiziki ortamlarının anlatılması. Velilerimize toplantı sonunda okul birimlerimizin gezdirilmesi.
a. Okula gidiş geliş saatleri ve genel kurallar
Okulumuzda derslere başlama saati 08.30 dur. Tören, derse hazırlık için öğrencilerin en geç 08.15’de okulda olmaları gerekmektedir. Öğle arası saat 12.30 ile 13.40 arasındadır. Öğleden sonra çıkış saati; 16:00 dır
b. Kahvaltı, yemek ve harçlık durumları
Akşam yemekten sonra ve sabah arasında ortalama 10-12 saatlik bir aç kalma süresi bulunmaktadır. Sabah kalktığında öğrencinin kahvaltı yapması tüm gün fiziksel ve zihinsel aktivelerini yerine doğru getirmesi açısından son derece önemlidir. Kahvaltı yapmayan öğrencilerin verimlerinde %100 düşme görülmektedir. Ders aralarında çok da sağlıklı olmayan şekilde yemek yenilmeye çalışılıp, derslere geç kalmaktadırlar. Bu geç kalma, karnını doyuramama öğrencide strese neden olmakta ve bu derste de devam etmektedir. Bu şekilde öğrencinin algılaması azalmaktadır. O nedenle okul saatinden yol durumu da göz önüne alınarak en az 1 saat önce kalkılarak kahvaltı ailece birlikte yapılmalıdır. Çocuğunuza az da olsa haftalık ya da aylık harçlık veriniz.Böylece kendini yönetmeyi öğrenecek ve sorumluluk kazanacaktır.
c. Kılık kıyafet,
Kot ve mavi keten Pantolon Erkek öğrencilerin saç ve sakal tıraşlarını düzenli olarak yapmaları gerekmektedir. Bu çağda en fazla arkadaşlardan etkilenen çocuklarımız kurallara uymayanları daha çok örnek almaktadır. Öğretmenlerin kılık kıyafet konusunda yaptığı uyarılar hem vakit kaybına hem de dersin olumsuz bir şekilde başlamasına neden olmaktadır.
d. Devamsızlık,
İlk derse girmeyenler, geç girenler, ilk derse girip daha sonraki ders veya derslere girmeyenler izin alsalar dahi yarım gün yok yazılırlar. Ders yılı içinde 10 gün devamsızlık yapan öğrenciler devamsızlıktan sınıfta kalırlar. Özürlü devamsızlıklar ise 30 günü geçmemelidir. Devamsızlığın nedeni 5 gün içinde belgeye dayanarak okula bildirilmelidir. Devamsızlığı 6 günü geçen öğrencilerin velilerine mektupla haber verilmektedir. Ancak bu mektuplar çeşitli nedenlerle velilerimize ulaşmamaktadır. Bu durumlarda velilerin okulu ziyaret ederek, e-okul ortamında veya telefon aracılığı ile çocuklarının devamsızlıklarını takip etmeleri gerekmektedir. Öğrencilerin devamsızlık nedenleri araştırılmalıdır. Devamsızlık nedenleri okul-veli işbirliği ile çözümlenebilir. Öğrenciler sınav tarihinde özürsüz olarak okula devamsızlık yaptıkları takdirde o dersin sınavından yönetmelik gereği 0 alır.
e. Sınıf geçme yönetmeliği
Æ Öğrenci tüm derlerden başarılı olursa doğrudan sınıf geçmiş olur.
Æ Bütün derslerin ortalaması 50 olursa sınıfı geçer
Æ Diğer durumlarda sınıfta kalır
f. Ödül ve Disiplin Yönetmeliği
Öğrenci okul kurallarına uymak zorundadır. Başarılı ve örnek davranış gösteren, devamsızlık yapmayan, sosyal ve sportif başarılar kazanan öğrenciler ödüllendirilir. Okul kurallarına uymayan öğrencilere yönetmeliğe göre çeşitli yaptırımlar uygulanır.
a. Genel davranış özellikleri
Ø Duyguları ve davranışları tutarsızdır.
Ø Gürültülü müziğe bayılır. Süse ve giyime düşkünlük gösterir.
Ø Bir sivilceyle gün boyu uğraşır, kaygılanır.
Ø Kulaktan dolma ya da ödünç alınmış görüşler savunur.
Ø Büyüklerle tartışmaya girişir. Bunu yaparken ana babasına aykırı gelen düşünceler ileri sürer. Ana babasını eleştirmek fırsatını kaçırmaz.
Ø Ayna karşısında çok vakit harcar, Arkadaşları her şeyden önemlidir.
Ø Karşı cinse ilgi duyar. Âşık olur, duygularını ifade edemez.
Ø Sürekli Hayal Kurar, Tedirgin ve Huzursuz Olur
Ø Yalnız Kalmak İster, Çalışmaya Karşı İsteksizdir.
Ø Dikkati dağınıktır. Evde kalmak istemez,
Ø Beslenmesi düzensizdir.
b. Velinin Ergen Karşısındaki Tutumu
Ø İyi dinlemeli,
Ø Karar vermelerine destek, yardımcı ya da teşvik verici olunmalı,
Ø Arkadaş kazanmalarına destek olunmalı,
Ø Davranışlarla örnek olunmalı,
Ø Problemleri çözme yolları gösterilmeli,
Ø Yetenekleri ortaya çıkarılmalı,
Ø İletişim yetişkin tarafından başlatılmalı,
Ø Gencin savunduğu konularda gereksiz sürtüşmeye girilmemeli,
Ø Gencin çileden çıkarıcı davranışları karşısında öfkelenmemeli, küçültücü sözlerden kaçınılmalı,
Ø Nerde bizim gençliğimiz, nerde şimdiki gençlik!!!
Ø Bizim zamanımızda...
“Benim gençliğimde” diye başlayan söylevlerden kaçınılmalı,
Ø Gencin iniş çıkışları ve bocalamaları karşısında soğukkanlı davranılmalı,
Ø Kıyaslanmamalı, kendileriyle yarışmaları sağlanmalı,
Ø Gayret gösterdiği zaman zayıf bile alsa desteklenmeli,
Ø Arkadaşlarıyla gittikleri ortamlar ziyaret edilmeli,
Ø Arkadaşlarının aileleriyle tanışılmalı,
Ø Akşamları dışarıya çıkmalarını her zaman izin verilmemeli, nereye, kimlerle gideceğini, ne zaman döneceği sorulmalı, söylediği saatte gelmesi gerektiği belirtilmeli.
Ø Kendi kendisiyle de savaşan bir gence tutarlı davranılmalı,
Ø Ters tepki gösterilmemeli
Ø Yaşına uygun sorumluluk verilmeli, giyim kuşamını seçmesi ona bırakılmalı,
Ø Olumlu davranışları övülmeli ama göklere çıkarılmamalı,
Ø Başarısızlıklarında anlayışlı olmalı ama oturup onunla sızlanmamalı,
Ø Baskıcı davranışlar sergilenmemeli.
a. Öğretmen-veli Diyalogu
Öğretmenlerin olumsuz tavırları, çocuğun başarısızlığı, para istenmesi, kendi öğrenciliklerini hatırlamaları, kendi işlerinin çokluğu, evin okula uzaklığı, öğretmenlerin sürekli öğüt vermeleri, okullarda resmi bir havanın olması, herhangi bir sonuç alınamaması gibi nedenlerle velilerimiz okula gerektiğinden az gelmektedir.
Yapılan araştırmalar ve gözlemlerimiz sonucunda velinin takip ettiği öğrenciler daha başarılı olmaktadır. Başarı öğrenci-veli-okuldan oluşan bir sacayağıdır. Ayaklardan birinin eksik olması başarısızlık nedenidir. Öğrencilerimiz Okul- veli ortak anlayış ve işbirliği sayesinde olunduğunda daha başarılı olacaktır. Öğrenci velisinin öğretmenleriyle birlikte olduğunu gördüğünde takip edildiğini, ailenin ona değer verdiğini düşünecektir. Derslerine daha dikkat edecektir. Arkadaş ve öğretmenleri ile ilişkilerinde daha olumlu davranacaktır.
b. Veli görüşme günleri
Öğretmenlerimiz dersleri yoğun olduğunda sizlerle çok fazla ilgilenememektedir. O nedenle her öğretmenin uygun zamanında görüşülmesi verimlilik açısından gereklidir. Veli bilgilendirme kitapçığımızda öğretmenlerimizin veli görüşme günlerini bulunmaktadır. E-okul sistemine girilerek ders programları da görülebilir. Özellikle sınıf öğretmeni ile sıkı bir diyaloga girilmesi öğrenciler için faydalı olmaktadır.
c. E-okul sistemi
İnternette “e-okul.meb.gov.tr adresinde veli bilgilendirme sistemi sayfasına öğrencinin TC kimlik, okul numarası girilerek tüm okul bilgilerine (devamsızlık, not, ders programı, sınav tarihleri, öğretmenleri) ulaşılabilir.
d. Veli ziyaretleri
Öğrencimizin mutlu ve başarılı bir eğitim görmesi için Okul veli işbirliği mutlaka gereklidir. Öğrencimizin ev ve aile ortamını daha iyi tanımak ve gözlemlemek için idarecilerimiz, sınıf öğretmenlerimiz ve ders öğretmenlerimiz tarafından ev ziyaretleri gerçekleştirilmektedir.
Verimli ders çalışma, amaç doğrultusunda zamanı, planlı ve programlı kullanmaktır. Başarılı olabilmek için, mutlaka hedef ve amacın açık ve net bir tanımının yapılmış olması, buna inanması ve bu amaca yönelik programların yapılması ön şartlardır.
a. Öğrencilerin Kendilerini Geliştirmeleri,
Veliler çocuklarının yetenekleri, ilgileri gözlemleyerek onları tanımaya çalışmalı ve yetenek ve ilgileri doğrultusunda gitmek istedikleri kursları desteklemeli ve öğrenim ortamları yaratmalıdır.
b. Televizyon ve Bilgisayar kullanımı,
Bilgisayar ve televizyon hayatımızda vazgeçemediğimiz teknolojik aletlerdendir. Ancak bizim çocuklarımızla iletişimimizi engelleyen en önemli faktörlerdir. Çocuklarımız bilgisayarları, ödev-araştırma ve arkadaşlarıyla iletişim için kullanmalıdır. Kesin yasaklamaktan ziyade televizyon izleme alışkanlıkları gözden geçirilmelidir.
İnternette her türlü kötülüklerle karşılaşabilirler. Mümkünse bilgisayarla tek başlarına fazla bırakılmamalıdır. Bilgisayar kullanımı günde iki saati asla geçmemeli, mümkünse bilgisayar en çok kullanılan odaya konulmalıdır. Arada hangi ödevleri yaptıkları, hangi dersten neler öğrendikleri sorulmalıdır.
c. Evde çalışma ortamının hazırlanması
Çocuğunuzun ders çalışma ortamını hazırlamasına yardımcı olunmalıdır. Mümkünse bir çalışma odası oluşturulmalıdır. Çalışma odası yoksa mutlaka ona ders çalışabileceği bir köşe hazırlanmalıdır. Çalışma masasına oturduğunda gözünün önünde dikkatini dağıtacak, poster, eşya vs. bulunmamasına dikkat edilmelidir. Sürekli ders çalış şeklinde uyarılar yapılmamalıdır. Eş dost toplantıları onun programına uygun hale getirilmelidir. Mümkünse hafta içi ziyaretçi kabul edilmemelidir. Ev işleri ya da alış-veriş sorumlulukları ders çalışma saatlerinin dışında oluşturulmalıdır.
d. Kitap Okuma Alışkanlığı
Okumak, insan için en kolay ve en etkili öğrenme yoludur. Gelişmiş ülke toplumları, sahip oldukları bilgilerin % 60’ını bu yolu kullanarak edinmişlerdir. Geri kalmış toplumların karşılaştıkları sorunların birçoğunun kaynağında ise eğitimsizlik yer almaktadır.
Kitap okuyan ve okuduklarını çok iyi değerlendirebilen öğrenciler diğer öğrencilere göre çok daha başarılı olmaktadırlar.
Kitap okunan ve kitap okuyan çocukların düşünceleri, diğer çocuklara göre çok daha zengin olur. Kitap okuyan çocukların iletişim kapasiteleri artmaktadır. Okuma, çocuğun kelime hazinesini de arttırmaktadır.
e. Alanlarıyla ilgili yapılacaklar
Öğrencilerimizin alanlarıyla ilgili çalışmaları takip etmeleri sağlanmalı, onların gelecekleriyle ilgili planlar yapabilmeleri için alanlarıyla ilgili sektörde çalışan kişiler ile tanıştırılmalıdır.
f. Etkinlikler
Öğrencilerin zararlı alışkanlıklardan korunabilmesi için çeşitli sosyal ve sportif faaliyetlere yönlendirilmesi gerekir.
Meslek lisesi mezunları yeni sistemde öncelikle kendi Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi içindeki, daha sonra da bölgesi dışındaki meslek yüksekokulu ve açık öğretim ön lisans programlarına sınavsız olarak geçiş yapabileceklerdir.
Meslek lisesi mezunları sadece YGS ‘ye girerek kendi alanlarındaki lisans programlarına ek puan alarak yerleşebileceklerdir. Örneğin Bilişim Teknolojileri alanı öğrencileri, YGS-1’den yeterli puan almış ise ek puan ile birlikte bilgisayar öğretmenliği bölümüne yerleşebilir. Buradaki sıkıntı YGS ile öğrenci alan üniversite programlarının sınırlı olmasıdır.
Meslek lisesi mezunları kendi alanları dışında, lisans programlarına yerleşebilmeleri için, ikinci aşama sınavından yerleşmek istedikleri bölümün gerektirdiği puanı almaları gerekmektedir. Kendi alanlarıyla ilgili bir yükseköğretim programını tercih ettikleri takdirde ortaöğretim başarı puanı 0,15 ile çarpılır. Ek olarak 0,05 ile çarpılır. Aldıkları puana eklenir.
Alan dışı yükseköğretim programlarını tercih ettiklerinde ortaöğretim başarı puanı 0,13 ile çarpılır.
10. Sınıfın Genel Başarı Durumu
Öğrencilerin başarıları hakkında velilere bilgi verilerek neler yapılabileceği görüşülür.
11. Dilek Ve Temenniler
Adres:
Tepebaşı Mah. 124475. Sokak No 5 Kadınhanı KONYA
Telefon
05073520229 Müdür