Etkili Sınıf Yönetimini Oluşturan Süreçler Ve Olumlu Olumsuz Etkileyen Öğretmen Davranışlarına Yönelik Yeni Stratejiler İncelenerek Değerlendirilir Toplantısı
Okulumuzda idare ve tüm öğretmenler ile birlikte ''Etkili Sınıf Yönetimini Oluşturan Süreçler ve Olumlu Olumsuz Etkileyen Öğretmen Davranışlarına Yönelik Yeni Stratejiler'' konulu toplantı Okul Müdürümüz Muhammet GÜNDÜZ’ün başkanlığında gerçekleştirildi.
Etkili sınıf yönetimini oluşturan süreçler ve olumlu-olumsuz etkileyen öğretmen davranışlarına yönelik yeni stratejiler üzerine yapılan toplantıda aşağıdaki başlıklara değinilmiştir.
· Sosyal bir kurum olan okul, bireyin ve toplumun eğitim ihtiyacının karşılanması için oluşturulmuş organize ve formal bir örgüt olarak olarak karşımıza çıkar. Okul denilince de ilk akla gelen şey çoğu kez sınıftır, Sınıf ise belli bir yerde toplanarak, bir ya da birkaç öğretmenin gözetim ve yönetimi altında ders gören öğrenci grubu biçiminde tanımlanabilir.
· Tanımdan da anlaşıldığı gibi sınıf, öğretmen tarafından yönetilmesi gereken formal bir örgüttür. Burada da karşımıza sınıf yönetimi çıkmaktadır. Sınıf yönetimi eğitim yönetiminin en temel basamağıdır.
Olumlu öğretmen tutum ve davranışları
· Öğretmende süreç boyunca olması gereken en önemli özelliklerden birisi tutarlılıktır. Öğretmen her daim söz ve davranışlarında tutarlı olmalıdır.
· Sınıfta ortaya çıkan önemli olaylara ilişkin anekdot tutulmalı.
· Derse başlamadan önce tahtanın bir köşesine konu ile ilgili sorular yazmak.
· Öğretmen öğrenci sorunlarının çözüleceğine inanmalı ve bunun için vakit ayırmalıdır.
· Belli öğrencilere özel ilgi göstermekten sakınılmalı Öğretmen öğrenci sorunlarının gizliliğine saygı duymalıdır.
· Dönem başında yönetim ilkeleri oluşturulmalıdır. Uygun davranışa ilgi gösterilmeli ve sınıfta iyi niyet oluşturulmalı.
· Sınıf kurallarının nedenleri açıklanmalıdır.
· Öğrencileri ceza ve not ile tehdit edilmemelidir.
· İstenen davranışı sergileyen öğrenci mutlaka görülmelidir.
.
Olumsuz öğretmen tutum ve davranışları
· Kaba ve düşüncesiz olmak
· Öğrenci ayrımı yapmak
· Ders ve sınıf amaçlarını öğrencilere anlatmada başarısız olmak
· Ezbere dayanan öğrenme ve ölçmeye fazla yer vermek
· Derse geç gelmek ve derse başlayamamak
· Öğrencileri tanımamak ve hepsinin derse katılımını sağlayamamak
· Öğrencilere çok kaba davranmak , bağırarak konuşmak , kontrolü kaybetmek
· Öğrencileri birbirleri ile karşılaştırmak
· "Ben öğretmenim siz öğrencisiniz kararları ben veririm" havası yaratmak
· Öğrencilerle ilgili bütün kararları öğrencilere danışmadan almak
Öğrencilerden kapasiteleri üzerinde beklentiye girmek
· Teknolojik gelişmeleri ve yeni yöntem ve teknikleri takip etmemek
· Derse girerken öğrencilerin ruh hallerini ve sınıf atmosferini göz önünde bulundurmamak
· Öğrenci velileri ile iletişim kurmama ,ev ziyaretlerinde bulunmama
· Öğrencilerden istenen davranışların neden istendiğini açıklamamak
başlıkları üzerinde bilgilendirme yapılmıştır.
Adres:
Tepebaşı Mah. 124475. Sokak No 5 Kadınhanı KONYA
Telefon
05073520229 Müdür